Organizacja pracy przedszkola
KOMUNIKAT INFORMACYJNY WÓJTA GMINY DZIKOWIEC
Wójt Gminy Dzikowiec informuje, że Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
w Kolbuszowej wydał decyzję stwierdzająca nieprzydatność wody do spożycia
z sieci wodociągowej.
Na terenie miejscowości:
1. Mechowiec
2. Kopcie
3. Lipnica
4. Dzikowiec
5. Nowy Dzikowiec oraz Osia Góra
6. Spie
7. Płazówka
8. Wilcza Wola
W związku z brakiem przydatności wody do celów spożywczych z sieci wodociągowej na terenie gminy Dzikowiec zabrania się:
– używania wody z sieci do przygotowania posiłków;
– używania wody z sieci do mycia owoców i warzyw;
– używania wody z sieci do mycia zębów;
– używania wody z sieci do mycia naczyń;
Woda z sieci może być używana do celów sanitarnych.
Wójt Gminy Dzikowiec wyznacza punkty poboru wody pitnej dla mieszkańców w następujących miejscowościach:
- Dzikowiec – plac przy zabytkowej plebanii
- Nowy Dzikowiec – plac przy remizie Ochotniczej Straży Pożarnej
- Mechowiec- na parkingu obok kościoła parafialnego
- Płazówka- obok sklepu spożywczego
- Lipnica – plac przy remizie Ochotniczej Straży Pożarnej
- Kopcie – na parkingu obok kościoła parafialnego
- Wilcza Wola – obok sklepu Delikatesy Centrum
- Spie – na parkingu obok kościoła parafialnego
- Osia Góra – przy byłym sklepie spożywczym
Dystrybucja wody pitnej dla mieszkańców w dniu 29 lutego 2024 r. od . godz. 16.00 do 19.00, następne dni do odwołania od godz. 9.00 do 17.00.
Wójt Gminy Dzikowiec
ORGANIZACJA PRACY PRZEDSZKOLA W ROKU SZKOLNYM 2023/2024
Przedszkole Samorządowe w Dzikowcu od 1 września 2023 roku jest czynne codzienne od poniedziałku do piatku w godzinach od 7:00 do 16:30.
Do Przedszkola Samorzadowego uczęszcza 75 dzieci.
Posiadamy 3 grupy wiekowe:
I grupa : 3-4-latki – opiekunem jest p. Krystyna Serafin,
II grupa : 4-5-latki- opiekunem jest p. Anna Fila ,
III grupa : 5-6 -latki – opiekunem jest p. Barbara Kulig.
Zajęcia z języka angielskiego prowadzi p. Paulina Sudoł .
Religii naucza p. Anastazja Antosz , a muzyki i tańców uczy p. Barbara Rząsa.
ORGANIZACJA PRACY W ROKU SZKOLNYM 2021/2022
Przedszkole Samorządowe w Dzikowcu czynne jest codziennie, od poniedziałku do
piątku, w godz. od 7.00 do 16.30
Przedszkole nieczynne jest w dniach ustawowo wolnych od pracy. W bieżącym roku
szkolnym są to dni:
Wszystkich Świętych – 1 listopada 2023 r. (środa)
Poniedziałek Wielkanocny – 1 kwietnia 2024 r.
Święto Konstytucji – 3 maja 2024 r. (środa)
Boże Ciało – 30 maja 2022 r. (czwartek)
WAKACJE: 1 – 31 sierpnia 2024 r.
W okresie szkolnych przerw świątecznych, ferii zimowych i wiosennych ze względu na
zmniejszoną liczbę dzieci uczęszczających do placówki w tych okresach – przedszkole
pełni dyżur dla dzieci potrzebujących opieki.
Praca w formie dyżuru w bieżącym roku szkolnym dotyczy następujących dni:
- Zimowa przerwa świąteczna 23 – 31 grudnia 2023 r..
- Ferie zimowe 29 stycznia – 11 lutego 2024 r.
- Wiosenna przerwa świąteczna 28 marca – 2 kwietnia 2024 r.
- Dzień Flagi (czwartek) 2 maja 2024 r.
- Dzień po Bożym Ciele (piątek) 31 maja 2024 r.
- Dyżur wakacyjny 1 – 31 lipca 2024 r.
Ramowy rozkład dnia w grupie dzieci 3-4 letnich
Godziny | Przebieg |
7.30-9.15 | Schodzenie się dzieci do przedszkola .Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg. indywidualnych potrzeb dziecka) m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, ruchowe, ćwiczenia słuchowe, oddechowe, ortofoniczne, artykulacyjne, zabawy dydaktyczne, zabawy rytmiczne. |
9.15-9.30 | Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe. |
9.30-10.00 | Śniadanie .Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbania o zdrowie. |
10.00- 12.45 | Zajęcia edukacyjne kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego -różnorodne formy zajęć i zabaw edukacyjnych z dominacją aktywności:językowej,matematycznej,muzycznej,przyrodniczej,plastycznej,ruchowej. |
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy ruchowe, spacery, zabawy swobodne na placu zabaw, religia. | |
12.45-13.00 | Czynności higieniczno-porządkowe przed obiadem |
13.00-13.30 | Obiad .Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków. |
13.30-15.00 | Słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy: zabawy konstrukcyjne ,tematyczne, badawcze, ruchowe, prace porządkowe w kącikach tematycznych, zabawy dowolne na świeżym powietrzu, zabawy rytmiczne. |
Ramowy rozkład dnia w grupie dzieci 4-5 letnich
7.00-7.30 Schodzenie się dzieci w sali ,,Starszaków’, zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań, kontakty okolicznościowe i indywidualne z dziećmi, rozmowy indywidualne z nauczycielką. Zabawy ogólnorozwojowe w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne.
7.30-9.30 Ćwiczenia słuchowe, oddechowe, ortofoniczne, artykulacyjne, zabawy dydaktyczne, tematyczne, sytuacje edukacyjne sprzyjające twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej (zajęcie dodatkowe j. angielski).
9.30-10.00 Czynności higieniczno-porządkowe przed śniadaniem. Śniadanie-kształcenie nawyku kulturalnego, estetycznego, samodzielnego spożywania posiłków.
10.00-13.00 Różnorodne formy zajęć dydaktycznych i zabaw edukacyjnych, kierowanych przez nauczyciela z całą grupą w sali lub na powietrzu; zajęcia edukacyjne z dominacją aktywności: językowej, matematycznej, muzycznej, przyrodniczej, plastycznej, ruchowej, organizowane przez nauczyciela: spacery i wycieczki, zabawy na placu przedszkolnym (zajęcie dodatkowe: religia).
13.00-13.30 Czynności higieniczno-porządkowe przed obiadem. Obiad- kształcenie nawyku kulturalnego, estetycznego, samodzielnego spożywania posiłków.
13.30-15.00 Praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulacyjnym, gry edukacyjne, gry planszowe z małym zespołem. Czas na relaks: słuchanie bajek, baśni, wierszy, opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej; opowiadanie bajek przez dzieci na podstawie ilustracji. Słuchanie odgłosów przyrody, muzyki relaksacyjnej, ciche rozmowy, oglądanie bajek. Zabawy dowolne zorganizowane z inicjatywy dzieci, kontakty indywidualne. Zabawy dydaktyczne, tematyczne, ćwiczenia graficzne. Utrwalenie poznanych wierszy, piosenek. Tańce integracyjne. Zabawy stolikowe: układanie puzzli, historyjek obrazkowych. Zabawy na placu przedszkolnym (zajęcia dodatkowe: religia, rytmika).
15.00-16.30 Łączenie grup. Rozchodzenie się dzieci do domów, porządkowanie sali po skończonych zabawach, zabawy integracyjne.
Ramowy rozkład dnia w grupie dzieci 5-6 letnich
7.30-8.00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy swobodne zgodne z zainteresowaniami i potrzebami dzieci. Indywidualne kontakty z wychowankami celem bliższego poznania psychofizycznych cech dziecka. Zabawy ogólnorozwojowe w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne.
8.00–9.45 Zajęcia dodatkowe. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe – rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych z całą grupą. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania lub stwarzania warunków do podejmowania przez dzieci zabaw konstrukcyjno – badawczych.
9.45-10.15 Zabiegi higieniczne, samoobsługowe, przygotowanie do śniadania. Śniadanie.
Wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków.
10.15–12.30 Różnorodne formy zajęć i zabaw edukacyjnych, kierowanych przez nauczyciela z całą grupą w sali i na powietrzu. Zajęcia edukacyjne z dominacją aktywności: językowej, matematycznej, muzycznej, przyrodniczej, plastycznej, ruchowej organizowane przez nauczyciela.
Pobyt dzieci na powietrzu w zależności od pory roku i warunków atmosferycznych: zabawy, spacery, wycieczki, doświadczenia, ścieżki dydaktyczne, prace porządkowe, ćwiczenia gimnastyczne, tory przeszkód. Inne przedsięwzięcia i zadania wspierające rozwój dziecka.
12.30–13.00 Czynności samoobsługowe, toaleta, mycie rąk. Przygotowanie do obiadu. Obiad. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania i spożywania posiłku. Rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego.
13.00–15.00 Zajęcia dodatkowe. Zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym. Indywidualna praca z dziećmi, praca wyrównawcza lub opiekuńcza. Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Inne przedsięwzięcia i zadania wspierające rozwój dziecka.. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, oglądanie książeczek, czytanie bajek i opowiadań. Dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Prace porządkowe w sali.