Organizacja pracy przedszkola

KOMUNIKAT INFORMACYJNY WÓJTA GMINY DZIKOWIEC

Wójt Gminy Dzikowiec informuje, że Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
w Kolbuszowej wydał decyzję stwierdzająca nieprzydatność wody do spożycia
z sieci wodociągowej
.

Na terenie miejscowości:

1.         Mechowiec

2.         Kopcie

3.         Lipnica

4.         Dzikowiec

5.         Nowy Dzikowiec oraz Osia Góra

6.         Spie

7.         Płazówka

8.         Wilcza Wola

W związku z brakiem przydatności wody do celów spożywczych z sieci wodociągowej na terenie gminy Dzikowiec zabrania się:

–           używania wody z sieci do przygotowania posiłków;

–           używania wody z sieci do mycia owoców i warzyw;

–           używania wody z sieci do mycia zębów;

–           używania wody z sieci do mycia naczyń;

Woda z sieci może być używana do celów sanitarnych.

Wójt Gminy Dzikowiec wyznacza punkty poboru wody pitnej dla mieszkańców w następujących miejscowościach:

  1. Dzikowiec – plac przy zabytkowej plebanii
  2. Nowy Dzikowiec – plac przy remizie Ochotniczej Straży Pożarnej
  3. Mechowiec- na parkingu obok kościoła parafialnego
  4. Płazówka- obok sklepu spożywczego
  5. Lipnica – plac przy remizie Ochotniczej Straży Pożarnej
  6. Kopcie – na parkingu obok kościoła parafialnego
  7. Wilcza Wola – obok sklepu Delikatesy Centrum
  8. Spie – na parkingu obok kościoła   parafialnego
  9. Osia Góra – przy byłym sklepie spożywczym

Dystrybucja wody pitnej dla mieszkańców w dniu 29 lutego 2024 r. od . godz. 16.00 do 19.00, następne dni do odwołania od godz. 9.00 do 17.00.

Wójt Gminy Dzikowiec

ORGANIZACJA PRACY PRZEDSZKOLA W ROKU SZKOLNYM 2023/2024

Przedszkole Samorządowe w Dzikowcu od 1 września 2023 roku jest czynne codzienne od poniedziałku do piatku w godzinach od 7:00 do 16:30.

Do Przedszkola Samorzadowego uczęszcza 75 dzieci.

Posiadamy 3 grupy wiekowe:

I grupa : 3-4-latki – opiekunem jest p. Krystyna Serafin,

II grupa : 4-5-latki- opiekunem jest p. Anna Fila ,

III grupa : 5-6 -latki – opiekunem jest p. Barbara Kulig.

Zajęcia z języka angielskiego prowadzi p. Paulina Sudoł .

Religii naucza p. Anastazja Antosz , a muzyki i tańców uczy p. Barbara Rząsa.

ORGANIZACJA PRACY W ROKU SZKOLNYM 2021/2022


Przedszkole Samorządowe w Dzikowcu czynne jest codziennie, od poniedziałku do
piątku, w godz. od 7.00 do 16.30
Przedszkole nieczynne jest w dniach ustawowo wolnych od pracy. W bieżącym roku
szkolnym są to dni:
 Wszystkich Świętych – 1 listopada 2023 r. (środa)
 Poniedziałek Wielkanocny – 1 kwietnia 2024 r.
 Święto Konstytucji – 3 maja 2024 r. (środa)
 Boże Ciało – 30 maja 2022 r. (czwartek)
 WAKACJE: 1 – 31 sierpnia 2024 r.


W okresie szkolnych przerw świątecznych, ferii zimowych i wiosennych ze względu na
zmniejszoną liczbę dzieci uczęszczających do placówki w tych okresach – przedszkole
pełni dyżur
dla dzieci potrzebujących opieki.
Praca w formie dyżuru w bieżącym roku szkolnym dotyczy następujących dni:

  1. Zimowa przerwa świąteczna 23 – 31 grudnia 2023 r..
  2. Ferie zimowe 29 stycznia – 11 lutego 2024 r.
  3. Wiosenna przerwa świąteczna 28 marca – 2 kwietnia 2024 r.
  4. Dzień Flagi (czwartek) 2 maja 2024 r.
  5. Dzień po Bożym Ciele (piątek) 31 maja 2024 r.
  6. Dyżur wakacyjny 1 – 31 lipca 2024 r.

Ramowy rozkład dnia w grupie dzieci 3-4 letnich

Godziny                                                                      Przebieg    
7.30-9.15Schodzenie się dzieci do przedszkola .Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy  (wg. indywidualnych potrzeb dziecka) m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, ruchowe, ćwiczenia słuchowe, oddechowe, ortofoniczne, artykulacyjne, zabawy dydaktyczne, zabawy rytmiczne.
9.15-9.30Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe.
9.30-10.00Śniadanie .Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbania o zdrowie.
10.00- 12.45Zajęcia edukacyjne kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego -różnorodne  formy zajęć i zabaw edukacyjnych z dominacją aktywności:językowej,matematycznej,muzycznej,przyrodniczej,plastycznej,ruchowej.
 Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy ruchowe, spacery, zabawy swobodne na placu zabaw, religia.
12.45-13.00Czynności higieniczno-porządkowe przed obiadem
13.00-13.30Obiad .Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków.
13.30-15.00Słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy: zabawy konstrukcyjne ,tematyczne, badawcze, ruchowe, prace porządkowe w kącikach tematycznych, zabawy dowolne na świeżym powietrzu, zabawy rytmiczne.

Ramowy rozkład dnia w grupie dzieci 4-5 letnich

7.00-7.30 Schodzenie się dzieci w sali ,,Starszaków’, zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań, kontakty okolicznościowe i indywidualne z dziećmi, rozmowy indywidualne z nauczycielką. Zabawy ogólnorozwojowe w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne.

7.30-9.30 Ćwiczenia słuchowe, oddechowe, ortofoniczne, artykulacyjne, zabawy dydaktyczne, tematyczne, sytuacje edukacyjne sprzyjające twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej (zajęcie dodatkowe j. angielski).

9.30-10.00 Czynności higieniczno-porządkowe przed śniadaniem. Śniadanie-kształcenie nawyku kulturalnego, estetycznego, samodzielnego spożywania posiłków.

10.00-13.00 Różnorodne formy zajęć dydaktycznych i zabaw edukacyjnych, kierowanych przez nauczyciela z całą grupą w sali lub na powietrzu; zajęcia edukacyjne z dominacją aktywności: językowej, matematycznej, muzycznej, przyrodniczej, plastycznej, ruchowej, organizowane przez nauczyciela: spacery i wycieczki, zabawy na placu przedszkolnym (zajęcie dodatkowe: religia).

13.00-13.30 Czynności higieniczno-porządkowe przed obiadem. Obiad- kształcenie nawyku kulturalnego, estetycznego, samodzielnego spożywania posiłków.

13.30-15.00 Praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulacyjnym, gry edukacyjne, gry planszowe z małym zespołem. Czas na relaks: słuchanie bajek, baśni, wierszy, opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej; opowiadanie bajek przez dzieci na podstawie ilustracji. Słuchanie odgłosów przyrody, muzyki relaksacyjnej, ciche rozmowy, oglądanie bajek. Zabawy dowolne zorganizowane z inicjatywy dzieci, kontakty indywidualne. Zabawy dydaktyczne, tematyczne, ćwiczenia graficzne. Utrwalenie poznanych wierszy, piosenek. Tańce integracyjne. Zabawy stolikowe: układanie puzzli, historyjek obrazkowych. Zabawy na placu przedszkolnym (zajęcia dodatkowe: religia, rytmika).

15.00-16.30 Łączenie grup. Rozchodzenie się dzieci do domów, porządkowanie sali po skończonych zabawach, zabawy integracyjne.

Ramowy rozkład dnia w grupie dzieci 5-6 letnich

7.30-8.00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy swobodne zgodne z zainteresowaniami i potrzebami dzieci. Indywidualne kontakty z wychowankami celem bliższego poznania psychofizycznych cech dziecka. Zabawy ogólnorozwojowe w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne.

8.00–9.45 Zajęcia dodatkowe. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe – rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych z całą grupą. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania lub stwarzania warunków do podejmowania przez dzieci zabaw konstrukcyjno – badawczych.

9.45-10.15  Zabiegi higieniczne, samoobsługowe, przygotowanie do śniadania. Śniadanie.

Wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków.

10.15–12.30 Różnorodne formy zajęć i zabaw edukacyjnych, kierowanych przez nauczyciela z całą grupą w sali i na powietrzu. Zajęcia edukacyjne z dominacją aktywności: językowej, matematycznej, muzycznej, przyrodniczej, plastycznej, ruchowej organizowane przez nauczyciela.

Pobyt dzieci na powietrzu w zależności od pory roku i warunków atmosferycznych: zabawy, spacery, wycieczki, doświadczenia, ścieżki dydaktyczne, prace porządkowe, ćwiczenia gimnastyczne, tory przeszkód. Inne przedsięwzięcia i zadania wspierające rozwój dziecka.

12.30–13.00 Czynności samoobsługowe, toaleta, mycie rąk. Przygotowanie do obiadu. Obiad. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania i spożywania posiłku. Rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego.

13.00–15.00 Zajęcia dodatkowe. Zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym. Indywidualna praca z dziećmi, praca wyrównawcza lub opiekuńcza. Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Inne przedsięwzięcia i zadania wspierające rozwój dziecka.. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, oglądanie książeczek, czytanie bajek i opowiadań. Dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Prace porządkowe w sali.